Self-promo: Start ze dna 101.

Když zjistíte, jak se sami můžete stát výzvou na trhu pro malé firmy, tak zde jsou některé jednoduché tipy, které vám pomohou začít úspěšný start.

Budování značky, promotion, reklama, microsite web, propagační předměty, poukázky, průzkum trhu i Facebook. To vše je marketing. Se všemi marketingovými možnostmi může být pro malé hráče obtížné vědět, co mají na počátku dělat. Marketing soustředí úsilí, aby se nová značka šířila a dávala o sobě zákazníkovi dostatečněkrát vědět. Zde je několik jednoduchých kroků, které vám pomohou na trhu s úspěšnějším rozjezdem.

  1. 1. Udělejte si pořádek. Sestavení organizovaného plánu pomocí kalendáře a seznamu úkolů je prvním krokem ze dna. Snažte se dosáhnout přijatelné návratnosti investic pro vše, co děláte. Vytvářejte komunikační výtažek toho co můžete říct lidem o vašem podnikání, produktech a službách za 30 sekund nebo méně, tak aby v cílovém publiku probudil zájem. Pokud otevíráte prodejnu nebo restauraci, vyzkoušejte otevírací, nebo pozvánkové události. Ať děláte cokoliv, udělejte pozitivní první dojem!
  2. 2. Získejte webové stránky. V dnešním technologickém světě je první věcí, kterou potenciální zákazník dělá, je že vyhledává na internetu. Chcete-li zpočátku získat vyšší důvěryhodnost a současně pokrýt více poptávky na trhu, potřebujete webovou stránku, která potenciálním zákazníkům poskytne informace o vašem podnikání. Ujistěte se, že jsou vaše webové stránky přístupné a plně funkční na mobilních telefonech a nezapomeňte požádat o optimalizaci pro vyhledávače. Pomocí služby Google Analytics můžete sledovat provoz na svých webových stránkách, ale buďte opatrní na lidí, kteří vám slibují nejlepší pozice ve vyhledávačích. I když existuje spousta věcí, které lze udělat, aby se zvýšila vaše hodnocení v různých vyhledávačích, bude lepší tyto záležitosti ponechat odborníkům.
  3. 3. Využijte sociální média. Přiznejme si to, dnes je každý na sociálních sítích a většina sociálních aktivit stále probíhá na Facebooku. Pokud nepoužíváte Facebook pro svou firmu, vytvořte pro ní stránku už nyní. V uplynulých několika letech došlo k posunu, kdy se stále více důchodců připojuje do světa sociálních médií. Pravděpodobně proto, že si uvědomují, že chtějí držet krok se svými dětmi, vnoučaty, přáteli a sousedy. Ve skutečnosti mohou být důchodci často nejlepší velvyslanci značky a pomáhají propagovat její akce.
  4. 4. Nárokujte své podnikání online. Ať už se dostanete do výsledků vyhledávání nebo ne, informace o vaší firmě jsou a budou na internetu. Průběžně kontrolujtte, co lidé čtou, nebo vidí o vaší firmě, když ji heladjí na Google a Seznamu. Proveďte vyhledávání v různých prohlížečích, abyste zjistili, jaké informace o vaší společnosti vidíte a pak si nárokujte, nebo vytvořte záznam pro svou firmu.
  5. 5. Používejte službu Google AdWords. Pokuste se zužitkovat služby Google AdWords, abyste váši nabídku konkrétně zaměřili pro cílové publikum. Nezapomeňte se soustředit na kvalitu několika klíčových slov namísto výběru příliš mnoho. Služba AdWords je skvělá pro cílení na konkrétní geografická umístění a umožňuje vám ovládat váš rozpočet pomocí flexibilních cenových možností.
  6. 6. Budujte dobré jméno v oklí a tvořte síť. Přidejte se ke združením, obchodním asociacím, komunitním skupinám, apod. Najděte způsoby, jak se zapojit. Vytváření sítí je skvělý způsob, jak se setkat s novými kontakty. To vám umožní posílit povědomí značky, získat nové partnery, nebo doporučení. Sponzorujte sportovní akce, nebo cokoliv co je dobré. Dostaňte své jméno tam, kde bude vytvářet pozitivní dojem a zároveň osloví cílové publikum. Rozdejte SWAG (propagační předměty s vaším obchodním názvem, logem a kontaktními informacemi o nich). Trička jsou skvělým příkladem bezplatných reklam pro vaše podnikání.
  7. 7. Nabídněte kupóny, nebo něco zdarma Získejte co nejdříve loajalitu zákazníků. Spokojený zákazník se vrátí a poví o vás přátelům. Sestavte team velvyslanců značky. Mohou to být rodina a přátelé, kteří pomáhají s propagací vašich produktů, nebo služeb.
  8. 8. Reklama. Pokud ji máte, zákazníci stále nemusí přijít. Aby se něco stalo obecně, nebo veřejně známé, zejména tak, aby se to prodalo, musíte s tím na veřejnost a říct lidem, kdo jste, proč se váš produkt, nebo služba liší od konkurence a jak vás najít. Reklama není univerzální řešení pro všechno. Zjistěte si co funguje v branži a inzerujte vše co děláte.

Mnoho marketingových profesionálů věří v "pravidlo o sedmi", což znamená, že lidé potřebují slyšet, nebo vidět vaše poselství alespoň sedmkrát předtím, než zareagují. V dnešním světě neustálé konektivity se musíte ujistit, že jste viděni a slyšeni. Nejčastějším důvodem, proč vás lidé nekontaktují, nebo nekupují váš produkt, je, že o tom ještě neví.